Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jumaat, 20 Mei 2011

Saya Doakan Untuk Makcik je Ye....

Bismillahirahmanirrahim....

Lama sangat dah tak ke udara. mood kurang memberangsangkan... mcm2 nak cerita, tapi semua dh jadi sejarah... sejarah pun takpe asalkan masih diingatikan... yang buruk jadikan sempadan, yang baik dijadikan tauladan dan perlu diteruskan andainya ia baik... nnt2lah insyaAllah akan ku update.

tapi antara ceritanya 6,7 dan 8 Mei 2011 hari tu Ahmad Shuraim Abqori admitted kat DEMC. batuk dan nafas berbunyi kuat sangat. kene bagi nebulizer setiap 2 jam. mengamuk dia tak selesa. dah la kacau tidonya mana tak dia ngamuk hehehe.  ibu dan bapak kene bercuti di wad. termasuklah opahnya sekali berkampung kat sana.

baru tadi pulak cerita pasal 'amin' dlm doa. sorang pakcik ni tak mau langsung meng'amin'kan doa bila aku mendoakan untuk isterinya selepas bayar zakat. dia kata pada aku mungkin korang dah pertimbangkan perkara ni la kut... perkara ni maksud dia seorang perempuan membaca doa dan adakah lelaki perlu mengaminkan bacaan doa tersebut? isu nya di sini dia mengatakan aku sebagai imam yang membaca doa. perempuan tidak boleh menjadi imam kepada kaum lelaki... dan dengan sebab itu dia tidak boleh mengaminkan doa tersebut.....

tapi pada aku dalam bab aku baca doa sesudah isterinya membayar zakat, aku bukanlah menjadi imam pada isterinya...aku hanya mendoakan kesejahteraan untuk isteri dan keluarga serta hartanya. bermakna aku mendoakan untuk pakcik a.k.a suami makcik tu juga. adakah salah di sisi agama andai dia meng'amin'kan doa tersebut? doa yang aku tujukan untuk keluarganya. 

amin yang aku pernah dengar dari seorang ustaz dulu bermaksud "perkenankanlah".

jadi adakah salah jika seorang suami memohon "perkenan" pada Allah andai kata isterinya tolong mendoakan yang terbaik buat mereka????? lu pikir la sendiri beb...




Tiada ulasan: