Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Isnin, 12 Januari 2009

palestin oh palestin!!!!



Dah berbulan2 teman tak update blog teman. entah kenapa pun, teman pun tak tau... tapi semenjak palestin diganyang habis-habisan dek Yahudi laknatullah, teman isikan masa semula untuk meluahkan apa yang teman rasa.

mcm kawan-kawan teman diluar sana jugak... rasa sakit dada, rasa disiat-siat kat dalam ni bila tgk keadaan saudara seumat kita dizalimi sebegitu rupa. sakit hati bila tgk Yahudi bergembira bagai ada pesta bunga api yang ditonton. sedangkan saudara seagama kita pada masa tu semuanya jatuh tersungkur bersembur darah ke bumi.
kalau dapat disepak dan ditampar zionis ni pun masih belum cukup melepaskan rasa geram di hati ni...

kelmarin teman dan suami teman tgk peta dunia. jadi apa yang kita tak tahu kita rujuk.... teman tgk kecik sangat kawasan gaza ni rupanya... disekelilingnya negara-negara Islam yang teman pun tak pasti apa yang deme dah tolong saudara kite kat sana. tapi apa yang teman duk terfikir, kalau tak negara-negara jiran Islam ni menolong 'di atas', mungkin ada yang sedang menyusur di bawah tanah. Atas nama JIHAD ISLAM itu sendiri. harapan teman mcm tu la.



Sebagai org Islam, teman akan pastikan doa teman tak putus siang malam untuk saudara mara Islam kita di sana. bantu apa yang semampunya. Teman ingatkan diri teman dan kawan-kawan diluar sana, boikot apa yang sepatutnya dan biarlah ia berterusan. kalau ada duit yang lebih-lebih tu, sumbang la mana yang patut di sumbang. janji Allah pada hambaNya... takkan miskin bagi orang yang bersedekah. Malah ditambah lagi rezeki untuk kita. rezeki yang ada tu pun bukan sepenuhnya hasil dari usaha kita. Kudrat empat kerat tu sape yang bagi kalau tak Allah. Kalau Allah bagi sakit tak boleh keje jugak kita. Esok, kalau Allah tanya apa kita dah buat untuk Islam sekurang-kurangnya kita sudah ada jawapan. Mcm burung yang tolong Nabi Ibrahim padamkan api masa Nabi Ibrahim kene bakar tu. Dia tolong dengan paruh dia je bawak air tu. tapi kawan-kawan duk persenda dia. Jadi jawapan dia itula. Korang cari la sendiri (ini teman yang suruh, bukan jawapan burung tu). Yang selebihnya Allah saja yang buat pertimbangan.

air mata aku cukup murah bila ada saje berita tentang penderitaan mereka di sana. Budak-budak tak berdosa jadi target utama. Kononnya serang HAMAS. Tak berhati perut.

"Ya Allah, kau selamatkanlah Palestin, selamatkan umat Islam, Sekiranya mereka tersungkur maka syahidlah mereka ya Allah. Kau hancurkan Yahudi Ya Allah. Kau hantarkanlah tentera-tenteramu Ya Allah. Kau kalahkan mereka Ya Allah. Kaulah Tuhan yang Maha Perkasa dan Maha Mengetahui"

"Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami menjadikan-Mu sebagai pendinding (kepada
musuh2) kami, dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan mereka.

Wahai Tuhan kami, wahai Tuhan yang menurunkan al-Kitab (al-Quran), dan wahai yang
menjalankan awan, dan wahai yang menghancurkan tentera al-Ahzab, hancurkanlah
Yahudi perampas dan penjajah dan bantulah kami ke atas mereka dan goyankanlah
mereka.

Wahai Tuhan kami, binasakanlah kesempurnaan mereka, dan pecah-belahkanlah
jemaah/kesatuan mereka, dan gagapkanlah perkataan mereka (melalutkan kereka),
pecah belahkanlah hati-hati mereka, goyahkanlah pendirian mereka, dan hantarkanlah
anjing ke atas mereka dari anjing-anjing suruhanMu, wahai Tuhan Yang Maha Gagah
Perkasa, wahai Tuhan Yang Maha Berani, wahai Tuhan Yang Maha Berdendam, wahai
Allah tuhan kami, turunkanlah ke atas mereka kemarahan dan kesakitan dariMu yang
tidak mampu ditolak oleh kaum yang berdosa."

Tiada ulasan: